(felső kép) Vulkán szélén

Biztos, hogy találsz egy Indonéz szigetet ami a kedvedre való. Legyen az bakancsos túra, terepjáróval csapatás a hegyekben, búvárkodás, vagy all-inclusive tengerparti üdülés.

Szigettúra...

Jáva, Bali

Budapest …

Elrepülés Budapestről átszállással Jakartába. Étkezések és éjszakázás a gép fedélzetén.

… Jakarta

Megérkezés a délutáni órákban az indonéz fővárosba, a közel 10 millió lakosú világvárosba. Vacsora. Szállás Jakartában.

Jakarta - Bandung

Reggeli után városnézés Jakartában, mely során megtekintjük az óváros holland gyarmati emlékekeit a Fatahillah téren, majd látogatás a Miniatűr Indonézia Parkban, ahol az indonéz szigetvilág legszebb épületeit csodálhatjuk meg kicsiben, az Indonézia Múzeumban pedig a kultúrával, hagyományokkal, népművészettel ismerkedhetünk meg. Továbbutazás Nyugat-Jáva fővárosába, Bandungba, mely az első "modern" indonéz város volt, ezért még ma is a "legeurópaibb" város egész Indonéziában. Vacsora. Szállás Bandungban.

Bandung - Tangkuban Perahu vulkán - Ciater hőforrások - Bandung

Reggeli után utazás a nap egyik fénypontjához, a Tangkuban Perahu Nemzeti Parkban található lenyűgöző Tangkuban Perahu vulkánhoz, majd a Ciater hőforrásokhoz. Késő délután megfigyelhetjük, hogyan készül az UNESCO Szellemi Örökségéhez tartozó angklung, mely egy bambuszból készült, rázással megszólaltatható hangszer. Vacsora. Szállás Bandungban.

Bandung - Jogjakarta

"A reggelit követően utazás vonattal a 3 milliós Jogjakartai szultánságba." Na ezt a sok órás zötykölődést gyorsan felejtsük is el, mert ennyi időt erre nem pazarolok ilyen gyönyörű orszában, hiszen előtte és utána is hasonló vulkáni hegyek és rizsföldek között kanyargott az utunk. Az utazási irodával átszerveztettem helyi járatú repülőre. Ezt egy fogorvosnő (Judit) is jó ötletnek tartotta, úgyhogy együtt utaztunk. Később kellett indulnunk és hamarabb meg is érkeztünk mint a többiek. Ezért volt bőségesen időm taxival elmenni a Bandung Geologiai Múzeumba, ahol megnézhettem többek közt az egyik fő célkitűzésem, a jávai előember koponyáját, akkora kagylókat, hogy én is belefértem volna kétszer és még rengeteg őslény csontját. Egy kifejlett mammut csontváza körül járkálva rácsodálkoztam, mekkoras is volt az valójában. A Jogjakartai szultánság az ezüst, a bőr és az árnybábjátékok világa, az ide sereglő turisták igazán itt ismerhetik meg az ősi jávai hagyományokat és kultúrát. Este egy Ramajana előadáson veszünk részt. Vacsora. Szállás Jogjakartában.

Jogjakarta - Borobudur - Jogjakarta

Reggeli, majd továbbindulás a világörökség részét képező, közel 1200 éves Borobudur buddhista szentély felkeresése. A fő szentély mellett még a Pawon és a Mendut templomokat is meglátogatjuk. Visszatérve Jogjakartába megtekintjük a hagyományos jávai építészet remekét, a Keraton palotát és a Taman Sari komplexumot, melyet a holland gyarmati időkben Vízi Palotaként emlegettek. Végezetül ellátogatunk egy batik-műhelybe is, ahol megismerhetjük az UNESCO Szellemi Örökségének részét képező batik-termékeket. Vacsora. Szállás Jogjakartában.

Jogjakarta - Prambanan - Surakarta (Solo)

Reggeli után utazás egy újabb világörökséghez, a IX. században épült Prambanan szentélyhez, amelynek fő része, a Loro Jonggrang komplexum Jáva legelegánsabb és egyben legfélelmetesebb temploma. Surakarta-ban megtekintjük a királyi családhoz tartozó Mangkunegaran Palotát és a Triwindu bolhapiacot, valamint a misztikus, erotikus domborművekkel díszített, lapos tetejű, piramis formájú Sukuh templomot. Vacsora. Szállás Surakarta-ban.

Surakarta - Trowulan - Bromo hegység

Reggeli után folytatjuk az utunkat Kelet-Jávába. Megálló a XIII. századi egykori fővárosban, Trowulan-ban, ahol a Bajang Ratu boltíves kapubejárón még a mai napig is láthatók a Ramajana eposz jeleneteivel díszített reliefek, valamint itt található a Candi Tikus fürdő. A Tengger régióban világon egyedülálló vulkanikus tájat fényképezhetünk kedvünkre. Vacsora. Szállás a Bromo-hegységben, vendégházban.

Bromo hegység - Bali

Ez a napunk igen hosszú és fárasztó, ugyanakkor felejthetetlen lesz. Kora hajnalban indulás a még most is aktív Bromo-hegy kráteréhez, hogy jó idő esetén a pereméről csodálhassuk meg a napfelkeltét és a mélyben gőzölgő 700 m átmérőjű krátertavat. Reggeli, majd utazás Surabaya-ba, transzfer a repülőtérre, és elrepülés a világ utolsó paradicsomainak egyikére, a természeti szépségekben, építészeti látnivalókban dúskáló, bájos Bali-szigetre, ahol többek közt megismerkedhetünk a végtelenül barátságos balinézek egyedülálló hitvilágával, tradíciókat őrző életével, gyönyörűséges kézműves remekeivel. Vacsora. Szállás mostantól ugyanabban a szállodakomplexumban az utazás végéig, Bali szigetén, all-inclusive ellátással.

Bali

Reggeli, majd egész nap szabadidő, fürdés, pihenés a tengerparton, vásárlási és fakultatív programlehetőségek. Vacsora.

Bali - Batukaru - Tanah Lot

Reggelit követően kirándulás Bali leghíresebb tengerparti templomához, a Tanah Lot templomhoz. A következő megálló a Pura Luhur Batukaru, a buja trópusi erdőben megbújó búcsújáró hely szép szentélyeivel és szakrális medencéivel. Jatiluwih falunál a világörökség részét képező, domboldalakat borító teraszos rizsművelés szépsége tárul elénk. Visszafelé jövet Mengwi-ben az egek urának szép templomát tekintjük meg. Vacsora.

Bali

Denpasar …

Reggeli, majd délelőtt szabad program, délben a szobák elhagyása. Ez a déli szobaelhagyás is felejtős, ha késő este indul haza a gépünk. Ezt nem az utazási irodával szoktam intéztetni, hanem ott helyben megkérdezem, hogy a szobát tovább tudom-e bérelni néhány órával. Ilyenkor szoktak mondani egy kedvezményes árat (nem én vagyok az egyedüli hülye, aki ilyen kéréssel áll elő), nem vágják le a csuklómról az all-inclusive karszalagot, minden szolgáltatást igénybe vehetek, míg nem indul a transzferbusz a reptérre. Mivel a szobatársam (akit az utazási iroda társított mellém, az egy ágyas felár megspórolása miatt) nem akarta felezni a költségeket, így egyedül kell ilyenkor állnom az egész szoba árát (USD 30/szoba). Persze a szobatárs ilyenkor lelép és viszi a bőröndjét egy tárolóba ami a többi 30 ember csomagjának is otthont ad. Szerencsére Judit is jó ötletnek tartotta, így egy szobába költöztük erre a néhány órára. Délután még fürdés, pihenés. Mi Judittal ittuk a hűsítőket, strandoltunk a tengerparton, pálmafa tetős napozó ágyakon pihentünk, friss törölközőket kaptunk, úsztunk néhány kört a szálloda medencéiben is, élveztük a nyarat. A többiek meg karszalag hiányában mindezt fizetős szolgáltatás keretében tehették volna meg. Megbeszéltük a szobabeosztást, kényelmesen visszamentünk a szállodába, először ő zuhanyzott és öltözködött, aztán kijött a szobából és én mentem be. Addig a másik a közeli bárban kipróbálhatott újabb italkülönlegességeket. Miután én is végeztem, mindketten a légkondícionált szobában pihenhettünk, rendezgettük a csomagjainkat, készülődtünk a vacsorához és a hosszú utazáshoz. Vacsorára kicsit másképp érkeztünk, mint a többiek, akikre fél nap alatt rárohadt a ruhájuk a parton, izzadtak, megitták azt a langyos vizet amit az all-inclusive-ból mentettek meg vagy fizethettek a hideg italért. Mi meg még vacsora közben is fogyaszthattuk az amúgy csak all-inclusive-hoz járó különlegességeket és mindezt fejenként 15 dollárért (az utazás időpontjában kb. 5.000 HUF azaz ötezer magyar forint). Vacsora, majd transzfer a repülőtérre, elrepülés Denpasarból Budapestre. Étkezés és éjszakázás a gép fedélzetén.

… Budapest

Hazaérkezés Budapestre menetrendtől függően.